Hoe AND Cheesetrade haar/zijn ambities waarmaakt door op maat gemaakte bestelportalen 

Opdracht

Goed inzicht in de voorraad is cruciaal. Wat komt er binnen en wanneer? Wat is er al verkocht? Hiervoor ontwikkelden wij een geautomatiseerde omgeving. 

Diensten
webapplicatie
Betty-Blocks
b2b-webshop

AND Cheesetrade is één van de meest breed georiënteerde kaasbedrijven van ons land. Naast het verwerken van kaas voor de industrie en het snijden en verpakken van kaas beleveren zij vanuit hun groothandel een breed scala aan producten aan retailers, food speciaalzaken, ambulante handel en winkels in eigen beheer.  

Een belangrijk onderdeel van AND Cheesetrade is het internationaal kopen en aanbieden van grote partijen goederen. Hierbij is het cruciaal om deze partijen zo snel mogelijk op de markt te brengen. Niet alleen gaat dit verspilling tegen, maar het zorgt ook voor een zo hoog mogelijke waarde. Elke dag vertraging zorgt voor een lagere waarde.  

AND Cheesetrade zet fors in op het digitaliseren en automatiseren van bedrijfsprocessen Hiermee wordt efficiency vergroot, worden doorlooptijden verkort en wordt voedselverspilling gereduceerd.

Snel groeien betekent tijd voor verandering 

De snelle groei die het bedrijf doormaakt vraagt om verandering. Binnen de verschillende processtappen werden gegevens nog veelal handmatig (meermaals) ingevoerd en waren er diverse werkwijzen gecreëerd. Doorgaan op de huidige werkwijze zou betekenen dat de groei gepaard gaat met een gelijke groei in kosten. Het was, kortom, tijd voor een trendbreuk en het opnieuw inrichten van het proces. 

“Kunnen jullie ons helpen onze producten zo snel mogelijk te verkopen door processen te digitaliseren en te automatiseren?”.  

Een op maat gemaakt bestelportaal voor AND Cheesetrade 

Na een uitgebreide inventarisatie om de processen en wensen helder te krijgen is gestart met het digitaliseren van het inkoop- en inslagproces. Vervolgens is de focus gelegd op de verkoopprocessen voor de verschillende afzetkanalen. 

Benieuwd hoe een bestelportaal kan bijdragen aan de groei van jouw organisatie?

Neem contact op om jouw wensen en de mogelijkheden te bespreken.

Neem contact op

Merchandisers met een eigen tabletportaal

AND Cheesetrade heeft een eigen team met merchandisers dat wekelijks supermarkten in heel Nederland voorziet van een assortiment kaas, noten, worst en cadeaupakketten. AND Cheesetrade ontzorgt de ondernemers en filiaalmanagers door het volledige proces van bestellen tot afleveren in eigen beheer uit te voeren. Voorheen werd wekelijks op een papieren bestellijst de bestelling genoteerd voor de volgende week. Dit resulteerde in veel administratief werk voor de merchandisers en het bedrijfsbureau alsmede een grote foutkans en langere doorlooptijd. Belangrijker nog, dit administratieve proces stond verdere groei in de weg.  

Met de ontwikkeling van een bestelportaal voor de merchandisers is dit verleden tijd. Met een tablet voeren zij in de winkel direct de bestelling en geleverde artikelen in. Door een realtime koppeling te maken met het bronsysteem worden de vervolgprocessen direct opgestart. Denk hierbij aan order picking en het facturatieproces. Ook niet onbelangrijk, het gehele proces is hierdoor gestandaardiseerd en de administratieve verwerking door het bedrijfsbureau is verleden tijd. Hierdoor is AND Cheesetrade ook in staat om merchandise voor externe partijen uit te voeren.  

Een eigen bestelportaal voor klanten 

Naast de supermarkten die bediend worden door het merchandiseteam, wordt er ook geleverd aan o.a. kaasspeciaalzaken en markthandelaren. De bestellingen werden handmatig aangenomen en ingevoerd in de systemen. Met de ervaringen van het digitaliseren van het merchandise proces is de volgende stap gezet: Het ontwikkelen van een bestelportaal voor dit klantsegment. 

Via dit bestelportaal (b2b-webshop), dat gekoppeld is met het bronsysteem, hebben klanten inzicht in het volledige assortiment, kunnen zij direct bestellen en krijgen zij de producten op eenzelfde wijze geleverd als voorheen. Hierdoor is de administratieve functie van het bedrijfsbureau overbodig geworden.   

Een belangrijk onderdeel van het bestelportaal zijn de partijartikelen. Voorheen werden klanten hiervoor actief benaderd. Via deze webshop zijn deze nu voor iedereen 24/7 beschikbaar, de voorraad wordt realtime getoond en er kan direct besteld worden. Hierdoor kun je veel meer klanten op hetzelfde moment bereiken en kunnen zij op hun eigen gewenste moment direct bestellen.

De voordelen van een maatwerk portaal voor AND Cheesetrade

Vanwege de dynamiek van de organisatie en de wens om het systeem het unieke proces van AND Cheesetrade te laten volgen is gekozen voor een maatwerk oplossing.  

Dit heeft geresulteerd in een schaalbare en flexibele oplossing, maar vooral in. 

  • Verbeterde klantervaring. 24/7 online beschikbaar.
  • Efficiency verbetering. Geen handmatige invoer meer van inkoop- en verkooporders.
  • Schaalbaarheid van de organisatie. Breder assortiment ontsluiten naar een grotere doelgroep.
  • Standaardisatie van processen.
  • Met dezelfde groep medewerkers meer omzet realiseren.
  • Cashflow verbetering door versnelling van de doorlooptijd van order tot factuur.

Op naar nog meer groei voor AND Cheesetrade 

AND Cheesetrade is ambitieus. Daarom zijn we elke dag bezig om de portalen verder te optimaliseren. Door te blijven ontwikkelen dragen wij bij aan de groei van AND Cheesetrade en dat is iets waar wij heel blij van worden. 

Ook brainstormen over de werkprocessen binnen jouw bedrijf?

Wij staan voor je klaar en helpen je graag!

Neem contact op
👋 Hallo, heb je een vraag?

Of wil je gewoon graag meer informatie? Stuur Rogier een whatsapp bericht. Bellen kan uiteraard ook op
06 533 64 157.

Stuur whatsapp bericht